Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

جنده خانه اسلامی در ایران اسلامی


جنده خانه اسلامی در ایران اسلامی

 ایران اسلامی؛ نرخ صیغه و شگرد ازدواج با چند زن + عکس

به گزارش البرز براساس قانون کسانی که بدون داشتن مجوز وبا عناوین و روش‌های موهوم وجوهی را دریافت می‌کنند، کلاه‌بردار بوده و برای آنها از یک تا هفت سال مجازات حبس در نظر گرفته است.



عضو کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌های خارجی مجلس با تشریح موارد حقوقی و کیفری برای برخورد با سایت‌های همسریابی، گفت: براساس قانون کسانی که بدون داشتن مجوز وبا عناوین و روش‌های موهوم وجوهی را دریافت می‌کنند، کلاه‌بردار بوده و برای آنها از یک تا هفت سال مجازات حبس در نظر گرفته است. 

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط برخی سایت‌های اینترنتی در رابطه با ازدواج موقت، تصریح کرد: قانون مشخصی برای برخورد با اینگونه کلاه‌برداری‌ها وجود ندارد و باید برای فعالیت این سایت‌ها از سایر قوانین استفاده کنیم.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت‌ سایت‌های همسریابی، بعضا مشکلاتی را در جامعه به دلیل فریب افکار عمومی و سوء استفاده اشخاص از احساسات پاک جوان‌ها به‌وجود خواهد آورد.
وی افزود: اما در کنار این از وحدت ملاک ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاءمی‌توان نتیجه گرفت؛ کسانی که بدون داشتن اختیارات با عناوین و روش‌های موهوم وجوهی را دریافت کند، کلاه‌بردار محسوب شده و ضمن رد مال، از یک تا هفت سال مجازات حبس برای آنها در نظر گرفته شده است.
این نماینده مجلس نهم ضمن اشاره به اقدامات غیرقانونی و بدون مجوز اینگونه سایت‌ها، بیان کرد: این فعالیت‌ها در قالب کلاه‌برداری تعریف می‌شود و متهمان را می‌توان تحت تعقیب کیفری قرار داد.
دواتگری در ادامه به قانون جرائم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: در ماده ۲۱، ۲۲،۲۳ این قانون آمده است نهادها، گروه‌ها و سازمان‌هایی با نظارت قوه قضاییه و با مسئولیت دادستانی کل کشور با تشکیل کارگروهی عناوین مجرمانه‌ای که در این فضا ممکن است ارائه شود را تعریف کنند و تصمیم این کمیته نیز لازم الاجرا خواهد بود و به مراجع ذی‌ربط اعلام می شود.
وی تاکید کرد: از آن به بعد شرکت‌هایی که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند، مکلف هستند این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس با اشاره به فیلترینگ این سایت‌ها، یادآور شد: متأسفانه این سایت و برخی سایت‌های مشابه و غیر آن با سواستفاده از سهل انگاری‌ها، مدعی فعالیت قانونی و تایید شده از سوی وزارت ارشاد هستند که این مساله نظارت جدی بر این مساله را می‌طلبد.
در ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء آمده: هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار سازد یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب وعلاوه بر رد مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می‌شود.
چند نمونه از آگهی های منتشر شده در یکی از سایتهای ازدواج موقت را در ادامه مشاهده می کنید.



/////////////////////////




 تجاوز 17 نفر به زن زندانی در زندانهای حکومت اسلامی

العربیه: نزاع های قبیله ای بار دیگر جانی را گرفت؛ آن هم در ایران. زنی جوان که شش سال را در زندان گذرانده، سرانجام پنجشنبه گذشته اعدام شد، در حالی که پرونده او با ابهام های فراوانی روبرو است.
او پیش از اعدام مدعی بود که در زندان مورد تجاوز قرار گرفته، از کسانی که به او تجاوز کرده اند هم شکایت کرد. این شکایت اما به جایی نرسید.

صفیه غفوری، زنی جوان، متهم به قتل که صدایش به جایی نرسید. خانواده اش هم به خاطر تعصبات قبیله ای، خواستار اعدام او بودند تا بتوانند انتقام خونش را از قبیله دیگر بگیرند. او عروس خون بود.
صفیه از روستای بیرم است، روستایی در نزدیکی لار و عسلویه در استان فارس، منطقه ای که همچنان تعصبات قبیله ای در آن دیده می شود.

عروس خون قاتل می شود
صفیه عروس خون است. این طور که خودش در مصاحبه با روزنامه "شرق" گفته، در سن 16 سالگی برای پایان دادن به درگیری ها خونبار دو قبلیه، مجبور به ازدواج شد.

"رهسا نیوز" درباره او گزارش داده است: "صفیه متهم است شش سال قبل دختری جوان را که فکر می کرده با شوهرش رابطه دارد و باعث هتک حرمت خواهرش شده ، به قتل رسانده است. او در اعترافات اولیه اش گفت: "قرار بود این دختر را به خانه بکشیم و مردی که هم جرم من است با او رابطه داشته باشد و ما فیلمبرداری کنیم اما من با او دعوا کردم و هلش دادم. دخترک بیهوش شد و بعد هم جرمم او را با دست خفه کرد. من هم خانه را آتش زدم و فرار کردم."
این زن بعد از مدتی اعترافش را پس گرفت و گفت به تنهایی دست به قتل زده است اما در دادگاه یک بار دیگر نام مرد جوان را آورد و او را هم دست خودش معرفی کرد.
درباره این روند صفیه در مصاحبه خود با روزنامه "شرق" گفته بود: "من در دادگاه گفتم همدست داشتم و آن مرد را معرفی کردم اما چون در مرحله دادسرا یک بار گفته بودم این مرد در قتل نقشی نداشته، دادگاه او را تبرئه کرد. برای قاضی دادگاه سوال نبود که چرا برادر بزرگم به این مرد حمله کرده و شش گلوله به او زده است و چرا این مرد شکایت نکرد و بعد با هویت جعلی به زندگی اش ادامه داده است.
او درباره پس گرفتن اعتراف اولیه اش در دادگاه اظهار داشته بود: "افراد خاصی به دیدنم آمدند. آنها صاحب منصب بودند و این مرد هم با آنها نسبت داشت و من فکر می کردم آنها به من کمک می کنند. به همین خاطر به خواسته آنها خودم قتل را گردن گرفتم."


اصرار خانواده صفیه بر اعدام او
خانواده صفیه اصرار داشتند که او اعدام شود، زیرا علیه کسانی که می خواستند بگوید در قتل دست داشتند، اعتراف نکرده است.

او در این باره به خبرنگار "شرق" گفته بود: "با وجود ازدواج من تا سالها درگیری بین قبیله من و شوهرم ادامه داشت. خیلی آدم از هر دو قبیله کشته شدند. وقتی که قتل اتفاق افتاد، مادرم گفت: باید اسم جاری ات و شوهرش را هم بیاوری اما من قبول نکردم. اگر اسم آنها را می آوردم دوباره کشتار شروع می شد. قبیله من خونخواهی می کرد و می گفت دختر ما را شما به زندان انداختید و به این راه کشاندید. بنابراین تصمیم گرفتم سکوت کنم. ضمن اینکه شوهرم من را طلاق داده بود و این سرشکستگی بزرگی برای خانواده من و پدرم که بزرگ قبیله بود، محسوب می شد. وقتی که من در دادگاه اسم برادرشوهر و جاری ام را نیاوردم، آنها بهانه ای برای انتقام گیری نداشتند و مجبور به سکوت شدند همین موضوع خانواده ام را ناراحت کرد."
حمله برادر صفیه به او
صفیه در ادامه مصاحبه، از تلاش های خود برای زنده مانده گفته بود: "وقتی من زندانی شدم خانواده ام من را طرد کردند. من خیلی تنها شدم. خانواده ام می گفتند باید اعدام شوی چون مطابق خواسته ما عمل نکردی.

او سپس به ماجرای خواستگاری دوست پدرش از خود خبر داده بود: "برای زنده ماندن دست و پا می زدم و دنبال کسی می گشتم که کمکم کند تا اینکه دوست پدرم که رقابتی هم با او داشت، از من خواستگاری کرد. او مرد ثروتمندی بود و از قاضی ناظر زندان خواسته بود که پیام خواستگاری اش را به من برساند. آن مرد سی سال از من بزرگ تر بود و می دانستم با او خوشبخت نخواهم شد. در نهایت با این شرط که او برایم از اولیای دم رضایت بگیرد، قبول کردم که با آن مرد ازدواج کنم. او هم مقابل قاضی ناظر زندان قول داد از اولیای دم رضایت بگیرد و قبول کرد تا یک میلیارد تومان هم دیه بپردازد."
خانواده صفیه اما این ازدواج را مایه سرشکستگی می دانستند و تصمیم به قتل او می گیرند. صفیه در این باره گفته بود: "پدرم که ماجرای ازدواج من را شنید عصبانی شد و به برادرم گفت: به زندان برو و خواهرت را بکش، این طوری سرمان را بالا می گیریم و می گوییم خودمان کشتیمش و این بی آبرویی را از بین می بریم. من و برادرم رابطه خوبی با هم داشتیم، برادرم تنها کسی بود که گاهی به دیدنم می آمد. وقتی آمد، خوشحال شدم و به طرفش رفتم، او به من شلیک کرد و تا پای مرگ رفتم و برگشتم. بعد از آن دیگر هیچ کدام از اعضای خانواده ام را ندیدم. آنها می خواستند من کشته شوم چون مطابق خواسته شان عمل نکردم تا بتوانند از قبیله مقابل انتقام بگیرند و از طرفی ازدواج کردم تا با کمک شخصی دیگر از قصاص نجات پیدا کنم."
ولی دم در مقابل درخواست بخشش خانواده رضایت می داد
صفیه از تلاش خود برای گرفتن رضایت از اولیای دم گفته بود: "برادر بزرگ مقتول که در واقع بزرگ خانواده است و همه حرفش را قبول دارند صحبت کردم. گفتم: بیا رضایت بده تو که می دانی من قاتل خواهرت نیستم. گفت: می دانم و به اندازه ای که برای خواهرم ناراحتم، برای تو هم ناراحت هستم اما حداقل یک بار خانواده ات از ما بخشش بخواهند بعد ما می بخشیم. هرچه من اصرار کردم فایده نداشت. او گفت: کافی است یک بار خانواده ات بگویند، آن وقت ما می بخشیم."
او گفته بود که مادرش هم خواستار اعدام او بود: "مادرم را عاشقانه دوست دارم. او تنها کسی است که برای من گریه می کند و ناراحت است اما باز می گوید نمی شود تو اعدام نشوی. چرا اسم جاری ات را نیاوردی و کاری کردی که ما نتوانیم انتقام بگیریم پس باید اعدام شوی."

نقش پسر امام جمعه بیرم
سایت "رهسا" نیوز، پسر امام جمعه بیرم را به عنوان قاتل اصلی اعلام کرده و در این باره نوشته است: " قاتل اصلی این پرونده پسر امام جمعه بیرم است. این جوان به نام علامی نژاد، به دلیل نفوذی که خود و پدرش در مراجع مختلف دولتی و قضایی دارد توانسته است که بار مسولیت کیفری این جنایت را بر دوش صفیه غفوری اندازد."

تجاوز 17 نفر به صفیه

این سایت در ادامه گزارش خود مدعی شده است که صفیه در مدت بازداشت خود 17 بار مورد تجاوز قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش صفیه غفوری بعد از بازداشت مدت دو ماه در یک بازداشتگاهی به نام لامه شکنجه می شود. طبق مدارک و دلایل موجود در پرونده، در طول بازداشت هفده نفر به او تجاوز می کنند. از جمله تجاوز کنندگان تعدادی از ماموران زندان و نیز سرهنگ سلیمانی مسول زندان بوده است. صفیه مدت دو ماه در بدترین شرایط در این زندان نگهداری میشود.
صفیه غفوری در هنگام بازداشت مدت چهار ماه بوده که باردار بوده است، تجاوزهای عدیده توسط تعداد بسیاری از دولتمردان باعث می شود که جنین سقط شود.
در این خصوص صفیه از تمام کسانی که به عنف به او تجاوز کرده اند شکایت کرده است، اما به دلیل اینکه در این پرونده پای افرادی چون دادستان شیراز و نیز سرهنگ نیروی انتظامی مسول زندان و نیز امام جمعه بیرم مطرح است، شکایت این زن بی پناه به جایی نرسیده است.

سرانجام صفیه اعدام شد
محمد مصطفایی وکیل دادگستری، پنجشنبه خبر از اجرای حکم اعدام صفیه داد. او با ارائه گزارشی در این باره نوشته است"چهارشنبه، قرار بود صفیه غفوری اعدام شود.

ایشان را به بهانه ملاقات، از سلوش فرا خواندند. او با هیچ کس از دوستانش در زندان خداحافظی نکرد. دادستان شیراز که تاکید بسیاری در خصوص اجرای حکم اعدام داشت، دستور می دهد که صفیه اعدام شود. تمام مراحل اعدام آماده بود، صفیه را به پای چوبه دار بردند او به شدت گریه می کرد و در آن لحظه برای اولین بار بود که گفت من قاتل نیستم و قاتل اصلی فرد دیگری است که من بازیچه وی شدم. من بی گناهم خواهش می کنم به حرف های من گوش کنید. او آنقدر التماس کرد که مسول اجرای حکم دلش به رحم آمد و حکم اعدام را متوقف کرد.
آقای بحرینی مسول اجرای حکم، تمایلی به اجرای حکم نداشت. او هم می دانست که صفیه بی گناه است. صفیه به سلول خود بازگردانده شد. تمام اتفاقاتی که در زمان اجرای حکم افتاده بود را به دوستانش توضیح داد.
علی رغم اینکه آقای بحرینی تمایلی به اجرای حکم نداشت. تلفن های بسیاری از جانب افراد مختلف به ایشان شد و در نهایت از جانب دادستان شیراز دستور داده شد که در اولین فرصت صفیه اعدام شود.
آقای بحرینی تاکید کرد که برای اجرای دوباره حکم نیاز به تشریفات خاصی است که باید حتما رعایت شود. اما با برخورد شدید مقامات قضایی و تهدید مامورین وزارت اطلاعات شیراز مواجه شد."


چگونگی رسیدن ناگهانی پرونده به اجرای حکم
"رهسا" نیوز درباره چگونگی رسیدن نگهانی حکم صفیه به مرحله اجرا نوشته است: "اخیرا شعبه چهارم دیوانعالی کشور درخواست اعاده دادرسی خانم صفیه غفوری را می پذیرد و مقرر می شود که پرونده مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد.

مرحله رسیدگی به پرونده کیفری صفیه جهت تجدید نظر در دیوانعالی کشور در حال بررسی بود که ناگهان به دلایل نامعلومی این پرونده به شعبه هفده دیوانعالی کشور ارجاع شد. به عبارتی پرونده از شعبه چهارم دیوانعالی کشور که صالح به رسیدگی بوده است، گرفته شده و به شعبه ای ارجاع شد که پیش تر حکم قصاص نفس صفیه را تایید گرده بود. این شعبه نیز با دریافت پرونده، به صورت ویژه و سریع درخواست اعاده دادرسی صفیه را مردود اعلام کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر